Containerhanteringsutrustning - Kalmar och Reachstackers och vad gör man för att arbeta med dem?

Przenoszenie kontenerów oraz ich transport, często między kontynentami, to bardzo trudna sprawa. Wykorzystuje się do tego specjalne urządzenia z grypy dźwignic, wozów i wózków transportowych. Pomaga to usprawnić cały proces i sprawia, że przetransportowanie kontenerów wcale nie jest takie trudne.

W grupie tych specjalistycznych urządzeń wymienić możemy:

  • żurawie portowe
  • samojezdne
  • pływające
  • szynowe
  • suwnice bramowe, nabrzeżowe do załadunku i rozładunku kontenerów
  • wozy bramowe podsiębierne
  • sztaplujące
  • szybkiego transportu
  • suwnice bramowe do układania kontenerów
  • na kołach ogumionych
  • montowane na szynach
  • automatyczne
  • wózki podnoszące: do manipulacji kontenerami, manipulatory pustych kontenerów,
  • manipulatory pełnych kontenerów
  • wózki widłowe
  • wozy transportowe
  • automatyczne wozy transportowe
  • automatyczne wozy transportowe z podnoszeniem

Wybór urządzenia, z którego będziemy korzystać, zależy od stopnia automatyzacji procesu załadunku i rozładunku oraz od stopnia trudności. Dobór urządzenia jest niezwykle istotny, dzięki temu nasza praca będzie bardziej wydajna i na pewno mniej czasochłonna!

Kalmar – co to?

reachstacker Jest jednym z popularniejszych rozwiązań transportowania różnych rzeczy, ale przy użyciu tylko jednego opakowania, a tym opakowaniem najczęściej jest właśnie kontener. Pytaniem jest jak przemieszczać kontener między różnymi środkami transportu?

Marka Kalmar należy do fińskiej grupy Cargotec i towarzyszy tym, którzy zajmują się przeładunkiem kontenerów w portach morskich i rzecznych, ale także w innych miejscach w głębi lądu. Kalmar to szeroka gama urządzeń przeładunkowych, jak wysięgnikowe wozy samojezdne do przeładunku kontenerów, ciągniki terminalowe do pracy z naczepami, suwnice kontenerowe i wiele innych.

Reachstackery – co to?

Reach stacker – jest to wóz kontenerowy czołowy, z zawieszonym z przodu spreaderem. Wykorzystywany jest do manipulacji kontenerami w terminalu.

Jest to najbardziej popularne i uniwersalne urządzenie do przeładunku kontenerów w każdym terminalu. Absolutnym lidera w projektowaniu, budowie i eksploatacji tego urządzenia jest marka Kalmar, a dzięki temu jest najczęściej wybierana przez tych, którzy decydują się na korzystanie z Reachstackerów. Dzięki swojej popularności, na przestrzeni lat, urządzenie było wielokrotnie modyfikowane – ulepszane i unowocześniane.

Są używane w przemyśle ciężkim, do przewożenia dużych i ciężkich maszyn, przedmioty i sprawdzają się bardzo dobrze. Istnieje wiele modeli, które w zależności od swoich możliwości, wykorzystywane są do różnego typu prac. Mogą udźwignąć nawet do 45 000 kilogramów, a podnoszenie siągi do 16 metrów.

Co zrobić aby móc pracować z takimi maszynami?

Aby móc pracować z maszynami, które mogą manipulować kontenerami, trze mieć specjalne uprawnienia. Uczestnictwo w specjalnie do tego przeznaczonych kursach i szkoleniach pomoże nam je zdobyć. W obecnych czasach, gdy przemysł się rozwija i importuje się coraz więcej produktów i maszyn, takie uprawnienia mogą być bardzo przydatne.

Na rynku dostępnych jest wiele kursów i szkoleń, które pozwolą obsługiwać urządzenia do manipulacji kontenerami. Kalmary są wykorzystywane w portach przeładunkowych i innych punktach, w których przemieszcza się kontenery, przez co zapotrzebowanie na pracowników z odpowiednimi uprawnieniami ciągle wzrasta. Jeśli interesuje Was tego typu praca, koniecznie zapiszcie się na odpowiedni dla was kurs.

Każdy kandydat, który zgłosi się na szkolenie z obsługi urządzeń do manipulacji kontenerami, musi mieć:

  • Ukończone 18 lat, najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu
  • Brak przeciwskazaniom pracy na stanowisku
  • Minimum podstawowe wykształcenie

Jak wygląda szkolenie?

lastad bläckfisk Jak większość szkoleń, to również jest podzielone na część teoretyczną i praktyczną. Każdy uczestnik otrzymuje wiedzę, która jest niezbędna przy pracy z takimi maszynami. Profesjonalna kadra jest w pełni przygotowana do prowadzenia kursów na wszystkie rodzaje gaffeltruckar i reachstackerów.

Wykładowcy zawsze starają się, aby egzamin po zakończeniu kursu był zdawany na najwyższym poziomie. Egzamin odbywa się około 2 tygodni po zakończeniu szkolenia i podlega pod Urząd Dozoru Technicznego. Przeprowadza do inspektor Urzędu Dozoru Technicznego albo Transportowego Dozoru Technicznego. Jeśli zdamy owy egzamin, dostajemy uprawnienia 1wjo co umożliwia nam pracę w zawodzenie operatora wózków wysięgnikowych z chwytniami kontenerowymi. Zaświadczenie kwalifikacji jest ważne przez 5 lat, a żeby przedłużyć jego ważność trzeba złożyć pisemny wniosek do jednostki dozoru technicznego, która owe zaświadczenie wydała.

Zakres szkolenia zazwyczaj obejmuje:

  • Przepisy i normy prawne UDT, poznanie zasad działania dozoru technicznego
  • Nauka prowadzenia wózków kontenerowych – niezbędne informacje na ten temat
  • Wykonywanie operacji z osprzętem dodatkowym
  • Zasady BHP niezbędne do pracy operatora
  • Nauka przewożenia i układania kontenerów – ćwiczenia praktyczne

Ponad to, poznaje się rodzaje i budowę urządzeń. Szczegółowo omawiane są czynności jakie musi podjąć operator przed i po zakończeniu pracy, a także podczas jej wykonywania dla zachowania bezpieczeństwa siebie i osób w najbliższym otoczeniu.

Szkolenia i kursy z korzystania z urządzeń manipulujących kontenerami są przeznaczone zarówno dla tych, którzy na własną rękę są zainteresowani zrobieniem takich uprawnień, jak u dla cały firm – wtedy mamy do czynienia ze szkoleniami grupowymi.

Tytułem zakończenia, nie taki wilk straszny jak go malują! Jeśli interesuje Cię wykonywanie takie zawodu i lubisz pracę w takim stylu, nie warto czekać! Rozwijająca się technologia, przemysł i import na całym świecie sprzyja znalezieniu pracy wśród kontenerów!