Containerhanteringsutrustning - Kalmar och Reachstackers och vad gör man för att arbeta med dem? Przenoszenie kontenerów oraz ich transport, często między kontynentami, to bardzo trudna sprawa. Wykorzystuje się do tego specjalne urządzenia z grypy dźwignic, wozów i wózków transportowych. Pomaga to usprawnić cały proces i sprawia, że przetransportowanie kontenerów wcale nie jest takie trudne. W grupie tych specjalistycznych urządzeń wymienić możemy: żurawie portowe samojezdne pływające szynowe suwnice bramowe, nabrzeżowe do załadunku i rozładunku kontenerów wozy bramowe podsiębierne sztaplujące szybkiego transportu suwnice bramowe do układania kontenerów na kołach ogumionych montowane na szynach automatyczne wózki podnoszące: do manipulacji kontenerami, manipulatory pustych kontenerów, manipulatory pełnych kontenerów wózki widłowe wozy transportowe automatyczne wozy transportowe automatyczne wozy transportowe z podnoszeniem Wybór urządzenia, z którego będziemy korzystać, zależy od stopnia automatyzacji procesu załadunku i rozładunku oraz od stopnia trudności. Dobór urządzenia jest niezwykle istotny, dzięki temu nasza praca będzie bardziej wydajna i na pewno mniej czasochłonna! Kalmar – co to? Jest jednym z popularniejszych rozwiązań transportowania różnych rzeczy, ale przy użyciu tylko jednego opakowania, a tym opakowaniem najczęściej jest właśnie kontener. Pytaniem jest jak przemieszczać kontener między różnymi środkami transportu? Marka Kalmar należy do fińskiej grupy Cargotec i towarzyszy tym, którzy zajmują się przeładunkiem kontenerów w portach morskich i rzecznych, ale także w innych miejscach w głębi lądu. Kalmar to szeroka gama urządzeń przeładunkowych, jak wysięgnikowe wozy samojezdne do przeładunku kontenerów, ciągniki terminalowe do pracy z naczepami, suwnice kontenerowe i wiele innych. Reachstackery – co to? Reach stacker – jest to wóz kontenerowy czołowy, z zawieszonym z przodu spreaderem. Wykorzystywany jest do manipulacji kontenerami w terminalu. Jest to najbardziej popularne i uniwersalne urządzenie do przeładunku kontenerów w każdym terminalu. Absolutnym lidera w projektowaniu, budowie i eksploatacji tego urządzenia jest marka Kalmar, a dzięki temu jest najczęściej wybierana przez tych, którzy decydują się na korzystanie z Reachstackerów. Dzięki swojej popularności, na przestrzeni lat, urządzenie było wielokrotnie modyfikowane – ulepszane i unowocześniane. Są używane w przemyśle ciężkim, do przewożenia dużych i ciężkich maszyn, przedmioty i sprawdzają się bardzo dobrze. Istnieje wiele modeli, które w zależności od swoich możliwości, wykorzystywane są do różnego typu prac. Mogą udźwignąć nawet do 45 000 kilogramów, a podnoszenie siągi do 16 metrów. Co zrobić aby móc pracować z takimi maszynami? Aby móc pracować z maszynami, które mogą manipulować kontenerami, trze mieć specjalne uprawnienia. Uczestnictwo w specjalnie do tego przeznaczonych kursach i szkoleniach pomoże nam je zdobyć. W obecnych czasach, gdy przemysł się rozwija i importuje się coraz więcej produktów i maszyn, takie uprawnienia mogą być bardzo przydatne. Na rynku dostępnych jest wiele kursów i szkoleń, które pozwolą obsługiwać urządzenia do manipulacji kontenerami. Kalmary są wykorzystywane w portach przeładunkowych i innych punktach, w których przemieszcza się kontenery, przez co zapotrzebowanie na pracowników z odpowiednimi uprawnieniami ciągle wzrasta. Jeśli interesuje Was tego typu praca, koniecznie zapiszcie się na odpowiedni dla was kurs. Każdy kandydat, który zgłosi się na szkolenie z obsługi urządzeń do manipulacji kontenerami, musi mieć: Ukończone 18 lat, najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu Brak przeciwskazaniom pracy na stanowisku Minimum podstawowe wykształcenie Jak wygląda szkolenie? Jak większość szkoleń, to również jest podzielone na część teoretyczną i praktyczną. Każdy uczestnik otrzymuje wiedzę, która jest niezbędna przy pracy z takimi maszynami. Profesjonalna kadra jest w pełni przygotowana do prowadzenia kursów na wszystkie rodzaje gaffeltruckar i reachstackerów. Wykładowcy zawsze starają się, aby egzamin po zakończeniu kursu był zdawany na najwyższym poziomie. Egzamin odbywa się około 2 tygodni po zakończeniu szkolenia i podlega pod Urząd Dozoru Technicznego. Przeprowadza do inspektor Urzędu Dozoru Technicznego albo Transportowego Dozoru Technicznego. Jeśli zdamy owy egzamin, dostajemy uprawnienia 1wjo co umożliwia nam pracę w zawodzenie operatora wózków wysięgnikowych z chwytniami kontenerowymi. Zaświadczenie kwalifikacji jest ważne przez 5 lat, a żeby przedłużyć jego ważność trzeba złożyć pisemny wniosek do jednostki dozoru technicznego, która owe zaświadczenie wydała. Zakres szkolenia zazwyczaj obejmuje: Przepisy i normy prawne UDT, poznanie zasad działania dozoru technicznego Nauka prowadzenia wózków kontenerowych – niezbędne informacje na ten temat Wykonywanie operacji z osprzętem dodatkowym Zasady BHP niezbędne do pracy operatora Nauka przewożenia i układania kontenerów – ćwiczenia praktyczne Ponad to, poznaje się rodzaje i budowę urządzeń. Szczegółowo omawiane są czynności jakie musi podjąć operator przed i po zakończeniu pracy, a także podczas jej wykonywania dla zachowania bezpieczeństwa siebie i osób w najbliższym otoczeniu. Szkolenia i kursy z korzystania z urządzeń manipulujących kontenerami są przeznaczone zarówno dla tych, którzy na własną rękę są zainteresowani zrobieniem takich uprawnień, jak u dla cały firm – wtedy mamy do czynienia ze szkoleniami grupowymi. Tytułem zakończenia, nie taki wilk straszny jak go malują! Jeśli interesuje Cię wykonywanie takie zawodu i lubisz pracę w takim stylu, nie warto czekać! Rozwijająca się technologia, przemysł i import na całym świecie sprzyja znalezieniu pracy wśród kontenerów! « Första hjälpen i praktiken. Vad behöver du veta? UNO-kurs »