Firma OSO stawia na jakość wykonywanych usług. Konserwację dzielimy na awaryjną (w odpowiedzi na usterkę) i planowaną.
Czym wyróżniają się prace konserwacyjne planowane?
Niezależnie od podjętych działań serwisowych, każdy z elementów ma określoną długość eksploatacji oraz jest zależny od wielu czynników. Dlatego też, wszystkim żurawiom określa się czas naturalnego zużycia poszczególnych części. W wielu umowach sprzedaży nowych sprzętów dodaje się załączniki wskazujące te elementy i instrukcje poprawnej obsługi oraz wymiany. Oprócz tego, zadaniem serwisanta jest sprawdzanie stanu podzespołów na bieżąco, określenie stopnia zużycia po danym czasie używania. Dobry konserwator zawczasu będzie informował o potrzebie naprawy lub wymiany jak i dawał sugestie, aby niebawem przygotować się na to.
Niektóre prace serwisu planuje się z powodu:
- zmiany w przepisach nakładających nowe obowiązki na użytkowników;
- rozwoju przedsiębiorstw;
- możliwości poprawienia ergonomii pracy żurawiem;
- modyfikacji profilu produkcji.
W starszych żurawiach problemem może być zmniejszona ilość dostępnych elementów zamiennych lub brak zgodności z nowymi technologiami, nie wspominając o bezpieczeństwie robót. Nasi specjaliści wykonają renowację urządzeń np. wymiana zasilania, montaż sterowań radiowych i inne. Cechą charakterystyczną naszych działań są przemyślane i starannie planowane prace. Należą do nich przegląd wstępny i specjalny, ekspertyzy oraz ocena stanu technicznego. Wszystko wykonywane przez zespół naszych ekspertów!
Właściwa reakcja na awarie
Dążymy do tego, żeby konserwacja starszych urządzeń dźwignicowych (takich jak żurawie) zmniejszała ilość usterek i awarii. Nowy sprzęt należy utrzymać jak najdłużej w ruchu, przedłużać żywotność elementów oraz poprawnie skonfigurować. Nie można zapomnieć o tym, że na potencjalne awarie mają wpływ inne czynniki nie związane ściśle ze stanem technicznym, a są to wiek urządzenia i podzespołów, trudne warunki pracy oraz jakość obsługi operatora. Firma OSO szybko reaguje na zgłoszenia awarii zawierając umowy stałe lub indywidualne według uzgodnień.
Jak to wygląda w praktyce?
- Z klientami indywidualnymi uzgadniane są warunki handlowe, potwierdzane e-mailem przez naszego handlowca oraz przedstawiany jest cennik usług.
- Pracownik serwisu kontaktuje się z kontrahentem w wyznaczonym czasie wedle umowy. Aby uzupełnić informacje dotyczące zapotrzebowania na części zamienne lub konkretne prace serwisowe oraz ocenić sytuację.
- Należy mieć na uwadze pytania związane z dostępem do urządzenia i warunków pracy serwisu.
- Uzgadniamy termin przyjazdu naszej ekipy serwisowej. Dla umów regulowanych zapisami – jest to bardzo szybko.
- Na koniec prac serwisowych przedstawiamy protokół serwisu żurawia, który zawiera głównie: stwierdzone usterki, czas pracy, zakres wykonanych prac, ilość obsługujących serwisantów i dalsze zalecenia.
- Jeżeli nie jest możliwe wyeliminowanie awarii w trakcie pierwszej wizyty serwisowej ustalimy dalszy ciąg zdarzeń.
Wiemy jak ważna jest komunikacja z klientem, który chce jak najszybciej dowiedzieć się o losach urządzenia i móc kontynuować dalszą produkcję. Dlatego kładziemy nacisk, aby nasi pracownicy mogli udzielić konkretnych informacji. Chętnie doradzimy, pomożemy i odpowiemy na Państwa pytania. Serdecznie zapraszamy do kontaktu!
Przepisy, a serwis żurawi
Nasz działania podejmujemy w oparciu o przepisy Rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30 października 2018 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji, napraw i modernizacji urządzeń transportu bliskiego. Szczegółowe wytyczne związane z konserwacją żurawia i podzespołów lub wyznaczenie terminów tych czynności zazwyczaj są zapisane w instrukcji, która ma pierwszeństwo stosowania. Prosimy o podanie tych informacji i podjęcie ustaleń.
Co obejmuje konserwacja żurawi?
Sprawdzenie | Oględziny stanu | Naprawa |
stanu mechanizmów napędowych, układu hamulcowego, cięgien nośnych zamocowań; | konstrukcji nośnej – ze szczególnym uwzględnieniem połączeń rozłącznych i spawanych, toru jezdnego wciągnika; | regulacja hamulców, uzupełnienie i dokręcanie śrub, smarowanie itp.; |
urządzeń sterujących, sygnalizacyjnych, oświetleniowych, elementów bezpieczeństwa, ograniczników ruchowych, prawidłowości obsługi; | podzespołów mocujących żurawia w miejscu zainstalowania, instalacji ochrony przeciwporażeniowej; | usuwanie nieprawidłowości w działaniu urządzenia. |
Prowadzimy dokumentację konserwacji i przeglądów
Każda wykonywana usługa lub naprawa jest odnotowywana w dzienniku, który powinien być prowadzony przez użytkownika. Jednak wychodzimy naprzeciw naszym klientom i możemy założyć taki dziennik na życzenie, do każdego posiadanego urządzenia. Oprócz tego w protokole przeglądu będą odnotowane takie oto kwestie:
- Liczba pracowników wykonujących przegląd;
- Czas trwania konserwacji żurawia;
- Wyniki przeglądu i prac konserwacyjnych;
- Uwagi dotyczące stanu urządzenia;
- Zalecenia przeprowadzenia prac dodatkowych i wymiany eksploatacyjne części;
- Propozycje przygotowania elementów zamiennych jako stanu magazynowego na wypadek awarii.
Na podstawie protokołu wystawiamy faktury. Natychmiast powiadamiamy użytkownika o występujących problemach, które spowodowały zatrzymanie eksploatacji urządzenia i wpisujemy to do dziennika.
Zapraszamy do kontaktu w celu omówienia szczegółów naszych usług z zakresu serwisu, napraw i konserwacji maszyn, w tym żurawi czy dźwigów budowlanych. Swoje usługi świadczymy na terenie całej Polski. Oferujemy także dojazd do klienta!